Kontakta oss
Vill du komma i kontakt med oss? Här finns kontaktuppgifter för dig som exempelvis vill besöka oss, lämna synpunkter, ställa frågor, ringa presstjänsten, begära ut allmänna handlingar eller boka körprov.
Körkort och fotografering för körkortsförnyelse
Du som ska ta körkort gör provet hos oss på Trafikverket. När det är dags att förnya ditt körkort kan du fotografera dig på vissa av våra förarprovskontor. På sidan "Körkort" hittar du mer information:
Frågor om förarprov
På sidan "Frågor om förarprov" hittar du vanliga frågor om till exempel provavgifter och fotografering. Hittar du inte svaret på din fråga kan du skriva eller ringa förarprovs kundtjänst.
Skriv till förarprovs kundtjänst
Du som vill skriva till Förarprovs kundtjänst hittar kontaktformulär på sidan Ställ din fråga till Kundtjänst Förarprov (e-tjänstportalen)
Ring till förarprovs kundtjänst
Du som vill ringa till Förarprovs kuntjänst kan nå oss på telefonnummer 0771- 17 18 19.
Öppettider:
- Måndag – onsdag, fredag: klockan 08.00-16.15.
- Torsdag: klockan 08.45-16.15.
- Dygnet runt för avbokning av prov.
Väg, järnväg, färja – och alla övriga frågor
Har du frågor eller vill lämna synpunkter inom områden som rör statliga vägar, vägfärjor, järnvägar eller annat som ingår i Trafikverkets uppdrag?
Felanmälan
Vid akuta fel som kräver omedelbar åtgärd, kontakta kundtjänst direkt på telefonnummer 0771-921 921 (öppet dygnet runt).
Vid icke-akuta fel sker felanmälan via formulär:
Vanliga frågor och svar om väg, järnväg, färja och körkort
På sidan "Vanliga frågor och svar" kan du själv söka svar bland våra vanligaste frågor. Där hittar du frågor och svar om väg, järnväg, färja och körkort:
Frågor till Trafikverket
På sidan "Frågor till Trafikverket" kan du ställa din fråga, lämna synpunkter eller icke-akuta felanmälningar till Trafikverket. Det kan ta olika lång tid att få svar på din fråga beroende vad den handlar om:
Trafikverkets kundservice: 0771-921 921
Öppettider: måndag – fredag: klockan 08.00-16.00.
För akuta fel, skador eller hinder som kräver omedelbar åtgärd har vi öppet dygnet runt, året om, även då kan du ringa Trafikverkets kundservice.
Begär ut allmänna handlingar
På sidan "Begäran om utlämnande av allmän handling" kan du begära ut allmänna handlingar via vårt webbformuläret:
Begäran om utlämnande av allmän handling
Myndighetsärenden som ska diarieföras
På sidan "Myndighetsärende till Trafikverket" kan du diarieföra exempelvis remisser, tillsynsärenden eller regeringsuppdrag. Notera att inkommen handling blir en allmän handling som alltså kan lämnas ut ifall någon begär att få ta del av den. (Vissa handlingar kan omfattas av sekretess och lämnas inte ut.)
Kontaktuppgifter till våra kontor
Kontakta presstjänst
På sidan "Pressrum" hittar du kontaktuppgifter till presstjänst, pressmeddelanden med mera.
Trafikverkets visslarfunktion
Om du misstänker oegentligheter som rör korruption, mutor, jäv, arbetsvillkor och skattelagstiftning hos Trafikverket, kan du anmäla det på sidan "Trafikverkets visslarfunktion". Du kan välja att vara anonym.
Fakturor till Trafikverket
På sidan "Fakturor till Trafikverket" hittar du information om bland annat hur du skicka en leverantörsfaktura till Trafikverket, vad som gäller kring e-faktura, fakturamärkning.
Osäker på om du ska kontakta Trafikverket eller någon annan myndighet?
Är du osäker på om du ska kontakta oss på Trafikverket eller någon annan myndighet, till exempel Transportstyrelsen? Det finns ett antal myndigheter som arbetar inom området transporter och med körkortsfrågor.
Läs mer på sidan Vem gör vad av myndigheterna?