Logga in
Logga in

Sociala medier

Trafikverket finns i sociala medier. Här listar vi våra konton och de kommenteringsregler som gäller i våra sociala medier-kanaler.

Kommenteringsregler

Vi svarar på frågor och kommentarer under arbetstid på vardagar, men vi svarar inte på enskilda ärenden eller andra frågor som rör enskilda personer. Ring till oss istället på 0771-921 921 om du vill prata om något som rör din enskilda eller juridiska person, så sätter vi dig i kontakt med rätt handläggare. 

Vi vill ha en öppen och välkomnande atmosfär i kommentarsfälten på våra sociala medier. Det gör vi genom att moderera och ta bort kommentarer som inte har god ton, eller som innehåller: 

  • förtal, personliga angrepp eller förolämpningar
  • känsliga personuppgifter eller som kränker enskildas personliga integritet
  • hets mot folkgrupp, sexistiska yttranden eller andra trakasserier
  • olovliga våldsskildringar eller pornografi
  • uppmaningar till brott
  • olovligt bruk av upphovsrättsligt skyddat material
  • svordomar eller obscena ord
  • kommersiella budskap
  • information som uppenbart är avsiktligt förvanskad
  • kommentarer som uppfattas som spam

Vi kan även gallra bort inlägg och kommentarer som är inaktuella. Vi förbehåller oss rätten att spärra konton som vid upprepande tillfällen bryter mot våra regler. 

Hantering av personuppgifter i sociala medier