Logga in
Logga in

Sociala medier

Här listar vi våra sociala medier-konton och de kommentarsregler som gäller i våra kanaler.

Trafikverket finns på Facebook, Instagram, Linkedin och Youtube för att informera, engagera och ha en dialog om allt det vi gör. På Facebook delar vi det senaste om våra infrastrukturprojekt och trafikinformation. På Instagram får du en visuell inblick i vårt arbete och våra medarbetare. På Linkedin får du veta mer om hur det är att arbeta hos oss, och på Youtube kan du ta del av fördjupande filmer om vår verksamhet.

Facebook

Instagram

Linkedin

Trafikverket på Linkedin

Youtube

Trafikverket på Youtube  

Kommentarsregler

Vi svarar på frågor och kommentarer under arbetstid på vardagar, men vi svarar inte på enskilda ärenden eller andra frågor som rör enskilda personer. Ring till oss istället på 0771-921 921 om du vill prata om något som rör din enskilda eller juridiska person, så sätter vi dig i kontakt med rätt handläggare. 

Vi vill ha en öppen och välkomnande atmosfär i kommentarsfälten på våra sociala medier. Det gör vi genom att moderera och ta bort kommentarer som inte har god ton, eller som innehåller: 

  • förtal, personliga angrepp eller förolämpningar
  • känsliga personuppgifter eller som kränker enskildas personliga integritet
  • hets mot folkgrupp, sexistiska yttranden eller andra trakasserier
  • olovliga våldsskildringar eller pornografi
  • uppmaningar till brott
  • olovligt bruk av upphovsrättsligt skyddat material
  • svordomar eller obscena ord
  • kommersiella budskap
  • information som uppenbart är avsiktligt förvanskad
  • kommentarer som uppfattas som spam

Vi kan även gallra bort inlägg och kommentarer som är inaktuella. Vi förbehåller oss rätten att spärra konton som vid upprepande tillfällen bryter mot våra regler. 

Hantering av personuppgifter i sociala medier